iONE JS in Actie: Het Persoonlijke Verhaal van Emma’s Klantreis

iONE JS in Actie: Het Persoonlijke Verhaal van Emma’s Klantreis

In onze snel evoluerende digitale wereld verwachten consumenten naadloze en consistente ervaringen, zowel online als offline. In deze blog gaan we dieper in op de voordelen van iONE JS, onze innovatieve autonome ERP-software voor de woonbranche. Dit keer bekijken we het vanuit het perspectief van jouw klant. Door de klant een verbonden en slimme klantreis te bieden, waarin een hoop taken zelf uitgevoerd kunnen worden, ontstaan er talloze mogelijkheden voor efficiencyverbeteringen en kostenbesparingen voor winkeliers en hun personeel. In andere woorden: hoe meer jouw klant zelf kan doen en kan uitzoeken, hoe groter de voordelen voor jou.

Leer hoe iONE JS het verschil maakt voor Emma, de hedendaagse consument. Haar verhaal belicht hoe deze innovatieve software haar winkelervaring transformeert tot een sublieme reis, waarbij de grenzen tussen online en offline vervagen.

Hallo! Ik ben Emma...

…een trotse vertegenwoordiger van de hedendaagse consument. Net als vele anderen ben ik gewend geraakt aan het gemak van online winkelen, maar ik hecht ook veel waarde aan persoonlijk advies in de fysieke winkel.

Ik ben gewend geraakt aan gemak en efficiëntie. Ik wil producten ontdekken, aanpassen en kopen op mijn eigen manier, op mijn eigen moment en met mijn eigen voorkeuren. Of dat nu online is vanuit mijn woonkamer of in een fysieke winkel met deskundig advies, of een combinatie van beide. Een soepele overgang tussen deze ervaringen is voor mij essentieel. Waarom? Ik koop alleen als ik vertrouwen heb ik dat ik het juiste koop. En dat vertrouwen krijg ik door goed en consistent geïnformeerd te worden. Ik verwacht dat winkels aan deze behoefte kunnen voldoen. 

iONE JS in Actie: Het Persoonlijke Verhaal van Emma’s Klantreis



Emma's Connected Journey in de Praktijk

Laten we eens kijken naar hoe mijn zoektocht naar nieuwe eetkamerstoelen is verlopen bij een winkel die gebruik maakt van iONE JS. Dankzij iONE is mijn hele aankoopervaring getransformeerd tot een vloeiende, overtuigende en zeer persoonlijke koopervaring.  

iONE JS in Actie: Het Persoonlijke Verhaal van Emma’s Klantreis

 

Online Verkenning en Aanpassing 

Ik begin mijn reis vanuit het comfort van mijn eigen huis. Mijn zoektocht naar nieuwe eetkamerstoelen begint meestal online. Daar verken ik het aanbod van een aantal aanbieders bij mij in de buurt voor het maken van een eerste selectie. Dankzij iONE JS is de webshop voorzien van actuele levertijden, prijzen, productinformatie en visuele content dankzij realtime datastromen. Deze aanbieder heeft zelfs nog een stap verder kunnen zetten door gebruik te maken van een geïntegreerde e-commerce functionaliteit. Hierdoor kan de winkel zijn collectie direct vanuit iONE JS online publiceren op hun website, inclusief checkout. Dat laatste is erg fijn, want daardoor bieden ze nu ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld deellevering en aanbetaling gelijk te regelen, met dezelfde mogelijkheden als die ik in de winkel zou krijgen. 

Terwijl het eruit ziet als een webshop met een overzichtelijke en intuïtieve omgeving, werk ik eigenlijk in iONE. De webshop is daardoor voorzien van actuele informatie en, indien beschikbaar, 3D-visuele content en een productconfigurator. Ik pas de eetkamerstoelen naar mijn smaak aan en experimenteer met kleuren en stijlen. Dit stelt mij in staat om op een overzichtelijke manier alle mogelijkheden te ontdekken en mijn droominterieur te visualiseren. De Augmented Reality-technologie geeft me zelfs de mogelijkheid om het product (zoals geconfigureerd!) in mijn eigen woning te plaatsen om te zien hoe het staat in combinatie met mijn vloer en aanwezige meubels.

 

 

Fysieke Winkelervaring met Deskundig Advies

Geïnspireerd door mijn online oriëntatie besluit ik de fysieke winkel te bezoeken. In de winkel laadt de winkelmedewerker mijn online configuraties op een groot beeldscherm op een gezellige plek in de winkel. Dat is stukken beter dan mijn vorige ervaringen waarbij je kris-kras door de showroom reist met een trolley vol met stofstalen achter je aan. Niet dat ik lui ben, maar (a) ik heb weinig tijd en (b) bij het verplaatsen verlies ik telkens het overzicht. Ik krijg nu optimaal advies, waarbij mijn eigen (online) keuzes worden aangevuld met expertise en suggesties van de winkelmedewerker; zij heeft er tenslotte écht verstand van. De eetkamerstoelen die ik heb samengesteld, passen volgens de verkoper perfect bij een specifieke eetkamertafel. Voor de finishing touch past ook die ene hanglamp erbij. En als ik die muur nou in die ene kleur zou verven… Dat klinkt erg goed, maar als ik probeer voor te stellen hoe het eruit zou zien, heb ik toch wat moeite om het me in te beelden. 

Roomplanner

Mijn twijfels worden opgemerkt. Tot mijn verbazing, maakt de verkoper in enkele minuten een opstelling in een Roomplanner en plaatst de meubels bij elkaar, in een digitale versie van mijn eetkamer. Zo kan ik zien hoe de meubels in mijn huis passen, waardoor ik met vertrouwen mijn definitieve beslissing kan nemen. Samen verfijnen we de configuratie verder en bespreken we de details van de aankoop. En deze gaat ondertussen niet alleen meer over nieuwe eetkamerstoelen, maar over een complete eetkamer set inclusief tafel, en verlichting (en zélfs een nieuwe kleur op de muur!). 

Afrekenen

De meubels zijn gekozen en ik heb mijn beslissing genomen. Tijd om de verkoop af te ronden! Met iONE JS gaat dit snel en eenvoudig. Klik, pas aan, ontvang advies, teken digitaal de order en betaal met iDeal. Zonder dat ik of de verkoper hoeven op te staan. Zo makkelijk kan het zijn en zó fijn dat ik niet hoef te wachten! …dat had trouwens niet eens gekund, want ik heb nog een andere afspraak, dus dan had ik de aankoop later moeten doen. En wie weet wat daarvan terecht was gekomen.. Gelukkig niet aan de orde! Zelfs als ik bij deze winkel de bestelling online zou plaatsen, gebeurt dit in één vloeiende beweging. Ik voeg het artikel toe aan mijn winkelwagen vanaf de productpagina of de productconfigurator, rond de bestelling af en de winkel ontvangt de order binnen iONE. Het kan niet eenvoudiger. 

Naadloze Bestelling en Beheer via het Klantportaal

Na het voltooien van de aankoop krijg ik toegang tot het klantportaal. Hier kan ik mijn bestelling volgen, de leveringsstatus controleren en indien nodig vragen stellen of later service aanvragen. Het klantportaal biedt me een gepersonaliseerde en transparante ervaring, waardoor ik volledig overzicht behoud over de informatie rondom mijn aankoop

Ik moet zeggen: ik ben reuze tevreden over mijn ervaring op de website, de ervaring in de winkel en het hoe makkelijk ik kon bestellen, tot aan de levering. Ik kan nu jarenlang genieten van een interieur dat volledig aan mijn verwachtingen voldoet en terugkijken op een sublieme koopervaring bij deze winkel, waar ik zeer zeker naar terugkeer! Nu moet ik gaan, want ik ga nog even een drankje doen met Lisa. Hmm, was zij trouwens niet op zoek naar een nieuwe bank? Dan moet ze écht even hier kijken! Enfin, bedankt voor het lezen van mijn ervaring en tot de volgende keer 



Verbind en verrijk de klantreis

Deze klantreis benadrukt hoe iONE JS niet alleen online en offline ervaringen integreert, maar ook elke fase van het aankoopproces verrijkt met slimme technologie en menselijke expertise. Door naadloze overgangen te bieden tussen virtuele verkenning, persoonlijk advies, visuele simulaties en gestroomlijnd beheer, heeft iONE JS mij in staat gesteld om mijn ideale meubel(s) te vinden op een manier die zowel overtuigend als uiterst persoonlijk is. 

En wat het jou oplevert? Ga maar eens na hoeveel tijd je kunt besparen als je deze processen zo kunt inrichten. Het zal in ieder geval om een enorme kostenbesparing gaan en dat terwijl je ook gelijk je klantervaring verbetert.  

 

Blijf op de hoogte van onze volgende blogs om meer te ontdekken over de kracht van iONE JS



Stap over op het nieuwe werken

iONE biedt een gefaseerde overgang, waardoor je soepel en zonder problemen kunt beginnen. Je kunt zelfs per proces of afdeling overstappen, waardoor de impact op je organisatie beperkt en beheersbaar blijft. Hierdoor kun je stap voor stap de nieuwe functies van de software verkennen en in je eigen tempo wennen aan al die vrijgekomen tijd die je ineens kunt gaan invullen! 

Om zo goed mogelijk aan te sluiten op jouw bedrijf en functionele behoeften, bieden we verschillende instapmomenten voor iONE. Vraag dus gerust naar de roadmap om een beter beeld te krijgen van wanneer jouw ideale moment is om over te stappen. 

Wil je meer weten over iONE JS en hoe het nieuwe werken jouw bedrijf kan versterken? Neem dan contact met ons op of laat jouw gegevens achter via onderstaand formulier voor een verkennend gesprek. We kijken ernaar uit om met je samen te werken en je te helpen bij het realiseren van groei en succes.