Groei in de meubelbranche; kun jij de vraag nog aan?

Zorg ervoor dat jij, zeker nu, jouw klanten optimaal kunt blijven bedienen dankzij een ERP systeem die is afgestemd op de woonbranche.

 

 

De meubelbranche zit in de lift, de vraag naar meubels, inrichting en stoffering stijgt, met name online. Een mooi moment om jouw huidige bedrijfsprocessen tegen het licht te houden. Want; kun jij de vraag nog aan? 

We leven in een tijd van razendsnelle digitale transformatie met nieuwe technologieën die verregaande consequenties hebben voor jouw bedrijf en consumenten die steeds meer van je verwachten. Het is een opwindende tijd die de woonbranche voorgoed zal veranderen én het is een tijd die veel kansen biedt zolang je zorgt dat je met de tijd mee kunt. 

Jouw resultaat is afhankelijk van het creëren van de juiste klantgerichte beleving in de winkel. En die beleving is meer en meer afhankelijk van de IT toepassingen waarover jij beschikt. Of het nu gaat om visualisatie, het inrichten van snelle en natuurlijk orderprocessen, betere informatievoorzieningen of simpelweg de klant te verrassen met een pro-actieve communicatie en zintuig strelende 3D ervaringen.

Met de stijgende (online) vraag van jouw klanten is er een kans dat er bepaalde verbeterpunten binnen de bedrijfsvoering naar voren zijn gekomen. Het handwerk wat voorheen te overzien was, is nu niet goed meer bij te houden. Je klanten worden minder snel geholpen, er worden meer fouten gemaakt tijdens het bestelproces of de voorraad is moeilijker te beheren. Logisch, want deze sterk stijgende vraag is iets wat niemand had kunnen zien aankomen.

Daarom is dit een goed moment om te investeren in bedrijfssoftware die de dagelijkse ergernissen elimineert. Software die past bij jouw bedrijf, bekend is met jouw dagelijkse uitdagingen en daarom jouw processen vergemakkelijkt en automatiseert. Software die fouten voorkomt, onnodige handelingen uitbant, de juiste verwachtingen creëert bij jouw klanten, geautomatiseerd communiceert, digitaal ondertekent en archiveert en diepgaand inzicht biedt in je eigen onderneming. Software die ervoor zorgt dat jij je weer bezig kunt houden met je vak. 


Optimaal product beheer

Je artikelbeheer wordt makkelijk en efficiënter. Bepaal zelf hoe jij jouw producten vastlegt, afhankelijk van het type product wat je verkoopt, of maak gebruik van de verschillende import mogelijkheden om artikelbestanden te importeren.

Alles uit één bron (unified channel)
Je wilt natuurlijk alle informatie op één plek onderhouden, maar je wilt jouw klanten via meerdere kanalen bereiken. Dus laat je data stromen! Synchroniseer productinformatie met je webshop, configureer op een smartphone, bestel online en laat klanten zelf plannen.

Orders zonder fouten
Breng de foutmarge van je orders naar een minimum. Voer jouw orders in aan de hand van een stapsgewijs en intuïtief proces terwijl de software zich bekommert om de volledigheid van informatie en de afhandeling van business rules. Op deze manier werk je niet alleen efficiënter, maar voorkom je ook nog eens enorm veel kosten!

Planning tot in de puntjes
Plan orders geautomatiseerd met een planningsmodule en blijf continu geïnformeerd. De meest optimale routes voor jouw vrachtwagens worden aan de hand van jouw business rules voor je berekend en uw klanten ontvangen automatisch een notificatie wanneer jij hun order hebt ingepland. Zo sta je nooit meer voor een dichte deur!

Onderscheiden met voortreffelijke service
De perfecte service lever je door echt persoonlijke service te verlenen, aangepast aan de specifieke situatie van iedere klant en op precies dát moment wanneer het nodig is. En dat klinkt moeilijk, maar hoeft het helemaal niet te zijn. Met een servicemodule automatiseer je deze processen, waardoor je moeiteloos klachten of servicemeldingen op precies het juiste moment naar volle tevredenheid afhandelt.

Nooit meer te laat met levertijdbewaking
Bestelde producten volgens afspraak op tijd bij je klant leveren, is in de woonbranche vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Houd jouw klanten tevreden en bewaak eenvoudig levertijden met een inkoopportal. Je ontvangt automatisch een melding wanneer een levering verlaat is, waarna er alvast een notificatie wordt klaargezet voor jouw klant. Het enige wat jij nog hoeft te doen, is één klik op de knop ‘Verzenden’. 

Kom in vorm en zorg ervoor dat jij fit bent in deze tijd!

We vertellen je graag over de vele functies van iONE, en onze andere sofware oplossingen, die jouw onderneming kunnen versterken. Dat doen we geheel vrijblijvend en wanneer het jou uitkomt.