In gesprek met Tommy Broekmeijer

Tommy_Broekmeijer


















Wie ben je?

Mijn naam is Tommy Broekmeijer. Ik ben 22 jaar en daarmee één van de jongste medewerkers van Colijn IT. Ik ben geboren en getogen in Goes en woon daar nu nog steeds. Ik ben thuis meertalig opgevoed. Mijn moeder komt uit Amerika en daarom spreek ik naast Nederlands ook vloeiend Amerikaans-Engels. Daarnaast spreekt zij ook Spaans en dit wil ik nog gaan leren. Ik merk dat mijn meertalige opvoeding zowel binnen als buiten mijn werk vaak goed van pas komt.

Ik werk nu iets meer dan 1,5 jaar parttime bij Colijn IT op de support afdeling, waar ik voornamelijk bezig ben met het voorbereiden en uitvoeren van de updates van onze software voor onze klanten op maandag en dinsdagochtend. Ik ben daarmee een beetje de stille kracht op de support afdeling, omdat ik hiervoor voornamelijk op de achtergrond werk zodat we de klant zo min mogelijk storen.


Wat is je studierichting en werkervaring?

Ik heb op het Scalda in Vlissingen de MBO opleiding ICT beheer gedaan, in combinatie met de opleiding Netwerkbeheer. In principe heb ik hiermee twee opleidingen in één gedaan door middel van een versneld traject van 3,5 - 4 jaar. Voor mij was de combinatie van beide opleidingen ideaal, omdat ik hierdoor zowel leerde over hardware, als software, security en virtualisatie. Werkervaring heb ik opgedaan door middel van veel vakantiewerk en mezelf te blijven uitdagen om nieuwe dingen te leren.  


Hoe ben je vervolgens bij Colijn IT gekomen?

Voordat ik bij Colijn IT in dienst kwam, heb ik hier eerst nog, als onderdeel van mijn opleiding, 2 x 20 weken stage gelopen. Dit deed ik niet op support, maar op de Technische Dienst. Hier hield ik me bezig met PC assemblage, server assemblage, het klaarmaken en configureren van randapparatuur en ging ik af en toe mee met één van mijn leermeesters op de TD op uitleverdienst. Hierbij stond ik ook de klanten te woord wanneer ze vragen hadden.

Nadat mijn stage afgelopen was, ben ik bij Colijn IT in dienst gekomen op de support afdeling. In eerste instantie zou ik me bezig houden als 1e lijns support medewerker en daarmee vragen van klanten beantwoorden die binnen komen op de support afdeling. Echter vereiste dit veel kennis van de iONE software en die had ik nog niet. Omdat ik graag bezig ben met het technische aspect van onze software ben ik me vervolgens gaan focussen op kleinere, tijdrovende, technische klussen. Nu houd ik me dus voornamelijk bezig met het uitvoeren van de software updates voor onze klanten, met name voor iONE, Uni-Living en Combiflex, en het vernieuwen van de Edishopper licenties.

De update-bestanden worden door onze programmeurs klaar gezet en ik zorg ervoor dat deze uitgevoerd worden bij onze klanten. Dit doen we eigenlijk altijd op maandag, een hele dag, en dinsdagochtend. De reden hiervoor is dat de meeste van onze klanten dan gesloten zijn. Op deze momenten storen we de klant dus niet en ervaren ze geen downtime. Tijdens een update wordt het inlogscherm van iONE vergrendeld, waardoor zij vanaf dat moment 1 tot 2 uur, of soms zelfs langer (afhankelijk van de grootte van de update), niets kunnen doen met de software. We zullen dus nooit updates uitvoeren wanneer de winkels geopend zijn en zullen ook een uitzondering moeten maken na werktijd indien klanten wel open zijn.


Hoe krijg je energie van je werk?

Ik houd me graag bezig met het technische gedeelte achter onze software en, omdat ik natuurlijk stage heb gelopen bij de Technische Dienst, heb ik ook veel kennis over onze hardware. Denk hierbij aan PC’s, servers, telefoons, NAS-systemen, kortom alles wat je tegen komt binnen en buiten het bedrijf. Daarnaast weet ik ook veel van software, verbindingen tussen servers en PC’s en de beveiliging daarvan. Ik houd me met beide graag bezig en het is dus ideaal dat, voor het werk wat ik doe, kennis van beide van belang is.

Daarnaast vind ik het fijn dat ik in deze functie continu door kan blijven werken. Het is namelijk belangrijk dat alle updates die op een dag gepland staan, uitgevoerd worden zodat de klant gewoon weer verder kan op het moment dat ze open gaan. Wanneer je, door bijvoorbeeld een storing, uitloopt, is het belangrijk dat je de klant, die zit te wachten, op de hoogte houdt. Hiervoor moet je dus goed kunnen multitasken en dat is ook wat mij energie geeft in mijn werk; meerdere dingen tegelijk doen, continu bezig zijn, een betere ICT’er worden en de klant tevreden zien.


Wat doe je naast werken bij Colijn?

Wanneer ik sport doe ik onder andere aan tafeltennis. Dit doe ik bij de club TTV Kapelle, waar ik in een team zit van 3 man met 1 reserve. Ik speel 3e klas en één keer in de week hebben we training en competitie. Ik ben nu echter tijdelijk gestopt met tafeltennis. Om toch gezond en sportief bezig te kunnen zijn, ben ik nu vooral veel aan het wandelen en dit wil ik op gaan bouwen naar hardlopen.

Daarnaast volg ik het trainingsprogramma Barstarz BTS, waarmee ik wil laten zien dat je ook kan fitnessen zonder naar de sportschool te gaan. Dit kun je doen door in je tuin een eigen trainingsconstructie te maken en te trainen met het gebruik van je eigen lichaamsgewicht. Om anderen te inspireren wil ik daar ook een video van maken met een 360 view, door middel van drones, voor op Twitch of Youtube.

Als ik even niks te doen heb, ben ik bezig met video editing, live stream ik games en ga ik graag naar grote game events verdeeld over het jaar. Dit is dan gelijk een mooie vakantie.

Tot slot train ik ook voor de Melbourne Shuffle. De Melbourne Shuffle is een dans gebaseerd op de Party Rock Anthems Shuffle, maar dan veel sneller. Ik mag dan weliswaar een ICT’er zijn, maar ik heb ook prima dansmoves.