In gesprek met Henk Luiten


Henk Luiten - Support

Wie ben je?

Mijn naam is Henk Luiten, ik ben 35 jaar jong en inmiddels 8 jaar getrouwd met Anne-Marijn. We hebben één dochter en een tweede kindje is onderweg. Ik kom uit Alkmaar en, na een tussenstop van 3 jaar in Dordrecht, zijn wij begin 2010 naar Zeeland verhuisd.

Inmiddels ben ik 7,5 jaar werkzaam bij Colijn IT. Destijds ben ik begonnen op de support afdeling. Nu werk ik als 2e/3e lijns support medewerker en doe dit in combinatie met consultancy van onze software. Hiervoor ga ik langs klanten om hen te adviseren over onze software, en om de systemen in te richten en de medewerkers te trainen.



Wat is je studierichting en werkervaring?

In Alkmaar heb ik mijn MBO diploma Detailhandel niveau 4 gehaald. Hierna ben ik begonnen aan de opleiding HBO Management, Economie & Recht aan de Hogeschool Inholland in Alkmaar. Uiteraard heb je als student altijd te weinig geld, dus werkte ik daarnaast op de serviceafdeling van het Spar Distributiecentrum. Hier zette ik mijn eerste stappen op het gebied van support. Na 1,5 jaar bleek echter de opleiding die ik op dat moment volgde niet te passen bij mijn interesses en ging ik op zoek naar (ander) werk.

Dit heeft mij doen belanden in Dordrecht, waar ik 5 jaar gewerkt heb als vestigingsmanager bij Shurgard Selfstorage. Hierna zijn wij verhuisd naar Zeeland en begon ik mijn carrière bij Colijn IT. In de tussentijd heb ik niet stilgezeten en nog twee verkorte opleidingen, HBO Bedrijfskunde en HBO Bedrijfsadministrateur, via het NCOI met succes afgerond.




Hoe ben je vervolgens bij Colijn IT gekomen?

Begin 2010 zijn wij naar Zeeland verhuisd. Mijn vrouw had hier een leuke baan en ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen IT of verkoop. Het hebben van contact met de klant vind ik leuk, dus de functie van support medewerker pastte perfect in mijn straatje.

Toen de consultant van het softwarepakket Edishopper het bedrijf verliet, heb ik zijn takenpakket ook overgenomen. Hierdoor is de combinatie van support medewerker en consultant ontstaan, wat een divers takenpakket met zich meebrengt. Als consultant rijd ik het hele land door om systemen te installeren bij klanten, en hen te adviseren en te trainen in het gebruik van onze software. Als 2e/3e lijns support medewerker help ik klanten die vragen hebben of problemen ondervinden en behandel ik voornamelijk de vragen waar wat meer uitzoekwerk voor nodig is.


ConsultantSupport














Hoe krijg je energie van je werk?

Op de support afdeling geeft het me voldoening als ik klanten kan helpen door een probleem op te lossen of een vraag te beantwoorden, en zij vervolgens met het gegeven advies weer verder kunnen.

Bij een consultancy afspraak heb je echt contact met klanten, waarbij ik me meer kan verdiepen in het bedrijf en haar manier van werken en waardoor ik ook direct kan zien hoe het werk voor hen makkelijker wordt na installatie van onze software en/of hardware.

Bijvoorbeeld wanneer we een klant van zijn enorme papieren administratie af kunnen helpen. Zonder onze software moet er vaak gezocht worden in mappen om een status van een order na te kijken. Nadat ik onze software voor hen ingericht heb en de medewerkers getraind heb, kunnen ze zonder problemen en per direct hun klanten de benodigde informatie verschaffen als deze hier vragen over heeft. Het is leuk om te zien hoe een bedrijf beter wordt van automatisering en ook de voordelen hiervan geniet!


Wat doe je naast werken bij Colijn?

In mijn vrije tijd ben ik graag sportief bezig. Zo ga ik graag een eind wielrennen en loop ik één of twee keer in de week ’s avonds hard. Daarnaast vind ik het leuk om af en toe eens te klussen in huis, mocht dat nodig zijn. Verder zorg ik ervoor voldoende quality time met mijn gezin door te brengen en gaan we geregeld samen iets leuks doen.